Ba al zenekien 2007garren urtean DTK-ko langile talde batek batu eta AGABUS sortu zutela?
Donostiako Tranbia Konpainiaren (DTK edo, geroago, DBus) mendeko konpainiaren ondare historikoa zaintzera eta, azken mendean zehar, hiriaren historiaren eta bere garapenaren oinarrizko atal gisa duen balioa areagotzeaz arduratzen den sail zehatzaren ezean, langile talde bat elkartu eta AGABUS elkartea “motu proprio” sortzea erabaki zuten.
Elkartea, enpresaren zuzendaritzarekin lankidetzan aritzeko helburuarekin jaio zen, bere historia balioesteko eta garai hartan zeuden elementu desberdinen katalogazio, kontserbazio eta balioeste lanetan aritzeko.
Hala ere, dudarik gabe, konpainiak altxortzen zuen ondarearen elementurik agerikoenetako bat bere autobusetako bat zen, garai hartan jadanik erabili gabe zegoena. Mercedes Benz O405 bat da, Burillok karrozatutakoa, DTK-ren 300 seriekoa. Autobus hauek Donostiako kaleetan zerbitzatzen zuten 2008ra arte, kolore korporatibo bereizgarriekin (zuria leihoen goiko aldean marra urdin batekin eta beheko aldean grisarekin). Zehazki, kontserbatutako unitatea 318 da.
Duela urte batzuk bigarren autobus bat gehitu zitzaion bildumari, DTK-DBUS-en benetako iraultza ekarri zuen autobus modelo baten bertsio artikulatua. Autobus sorta hau konpainiaren historian zoru baxua duen lehenengoa izango litzateke pertsonen sarbidea eta mugikortasuna errazteko. Beste mugarri bat ere lortu zen eredu honetan: aire girotua. Hala, 1995etik aurrera, Donostiako Tranbia Konpainiak solairu baxuko autobusak jartzen hasi ziren eta urte batzuk geroago, 1990eko hamarkadaren amaieran, autobus girotuekin.
1997 eta 2000. urteen artean, DTK-k bere parkea zabaldu zuen modelo bereko solairu baxuko hamaika ibilgailu artikulaturekin, 450-460 seriekoak. Kontserbatzen den unitatea 458 zenbakia da, garai hartan garaiko kolore korporatiboak zituena eta gero DBus irudiarekin eguneratu zen (kolore urdina eta berdea).
Goiburuko: Carlos Martínez.
0 Comments